Cara Nak Buat Ikan Jeruk Tenggiri

Rahsia dari orang Melaka bila dia tahu saya buat jeruk ikan tenggiri ni dia bilang kalau nak lagi sedap kau peram dalam tempayan. Selepas 2 jam celup ikan dalam cuka kemudian masukkan dalam bekas.


Cara Cara Buat Ikan Tenggiri Jeruk Secara Homemade

Ini penting untuk proses.

. Tak tahu apa nak buat dengan ikan tenggiri ke. Kemudian celup ikan ke dalam cuka dan susun menjadi lapisan yang. Terima kasih untuk Ameera perkongsian resipi Kailan Ikan Masin ini.

Cuma kita nak beli atau tidak saja sebab takut ada yang kurang yakin dengan cara membuatnya. Atur ikan dalam bekas dan taburkan garam kasar. Pernah tak terfikir nak buat sendiri jeruk ikan masin tenggiri ni.

Bekas kedap udara rahsia dari org melakabila dia tahu saya buat jeruk ikan tenggiri nidia bilangnak lagi sedap kau peram dalam tempayanSaya dah buatmemang lagi. Saya dah buat memang lagi sedap. Bagi kawan-kawan rasa bagi keluarga rasa.

Ikan tenggiri yang dibeli disiang dan dibersihkan. Alhamdulillah mak saya suka. CARA BUAT IKAN TENGGIRI JERUK Ikan tenggiri dibersihkan dan.

AssalamualaikumSeperti yang saya janjikan di sini saya kongsikan cara-cara nak buat JERUK IKAN MASIN TENGGIRI yang dalam. Kemudian keringkan di bawah cahaya panas terik selama 2 jam. Bukan sahaja disukai masyarakat Melayu tetapi juga bangsa.

Nanti saya kongsikan cara nak buat ikan jeruk tenggiri ni. Bersihkan ikan tenggiri dengan sempurna. Malah kalau nak masak Kailan Ikan Masin atau Nasi Goreng Ikan.

Kemudian keringkan di bawah cahaya panas terik selama 2 jam. Campur semua bumbu pepes ikan garam kaldu jamur air asam jawa dan minyak sayur aduk rata. Cara membuat pepes ikan tenggiri.

Pernah makan ikan masak taucu. Masa tu saya buat dulu makan sendiri. Fuuhh dapat buat sendiri banyak-banyak simpan dan goreng tiap kali nak menjamu selera memang layan.

Apa kata kita buat Teggiri Masak Cuka. Cara Cara Buat Ikan Tenggiri Jeruk Secara Homemade Susun jadikan satu lapisan. Bersihkan ikan tenggiri dengan sempurna.

Memang sangat mudah malah harga lebih murah berbanding dengan yang dibeli. Kemudian jemur ikan di bawah cahaya matahari selama 2 jam. Cara buat Ikan Tenggiri Jeruk secara homemade.

Ini penting untuk proses pengeringan. Ada sesetengah orang panggil masakan ini temggiri masak jeruk dan ada juga dipanggil masak. Malah kalau nak masak Kailan Ikan Masin atau Nasi Goreng Ikan Masin pun boleh.

Saya kongsikan cara nak buat jeruk ikan masih tenggiri yang dalam minyak. CARA BUAT JERUK IKAN MASIN TENGGIRI. -Asam keping kat tempat saya 1kg rm26 -Garam kasar 1kg 70cen -Bekas kedap udara rahsia dari orang melaka bila dia tahu saya buat jeruk.

Cuci ikan yang telah direndam. Selepas dah cuci bersih jemurkan selama 2 jam. Ikan ni memang sedap.

Lepas 2 jam celup ikan di dalam cuka. Buat sendiri jeruk ikan masin tenggiri. Saya kongsikan cara nak buat jeruk ikan masih tenggiri yang dalam minyak.

Bahan-bahan Ikan tenggiri boleh juga guna ikan gelama. Goreng makan dengan nasi memang layan. Rupanya nak buat sendiri jeruk ikan masin terutamanya ikan masin tenggiri ini.

Nak cuba buat ikan masin secara homemade.


Cara Buat Tenggiri Jeruk Homemade Nek Yah Serupa Supermarket Youtube


Buat Sendiri Jeruk Ikan Masin Tenggiri Rahsia Nak Dapatkan Ikan Masin Lembut Dan Sedap Terangkat Confirm Jadi Durian Cheese


Cara Cara Buat Ikan Tenggiri Jeruk Secara Homemade


Cara Cara Buat Ikan Tenggiri Jeruk Minyak Secara Homemade

Comments

Popular posts from this blog

Motion Picture Association of America Inc Logo

Arti Lirik Lagu Wo Shi Yi Zhi Xiao Xiao Niao

Gambar Kartun Mickey Mouse Yang Mudah Digambar